Interview Martina Kováře

Covid prokázal kvalitu vedení jednotlivých škol, říká Michal Kaderka z Učitelské platformy

30. června 2021 17:53, Martin Kovář

Rádio Z

„Letošní školní rok byl výjimečně náročný a úplně jiný než ty předchozí. Ani v těch nejdivočejších představách jsme netušili, co nás bude čekat,“ řekl v Interview Martina Kováře učitel mediální výchovy Michal Kaderka. Učitelé podle něj prošli obrovskou zkouškou, ale naprostá většina se zachovala profesionálně.

Učitelé se díky distanční výuce naučili zvládat digitální technologie bez rozdílu věku. „Když přišel covid, tak jsme se museli naučit zvládat digitální technologie v takové míře, o které se nezdálo autorům této strategie ani ministerstvu. Šlo to hrozně rychle, byli jsme hozeni do vody. A hlavně jsme na to byli sami,“ říká Michal Kaderka z Učitelské platformy. Změnou prošla i didaktika vyučování a učitelé neměli žádné nástroje, jak motivovat děti na distanční výuce. S tím vším si museli poradit.

Podle Kaderky covid rozevřel nůžky mezi dětmi z dobrých a špatných škol. „Covid prokázal kvalitu leadershipů vedení jednotlivých škol. Jakým způsobem přistupovaly k distanční výuce“, dodal s tím, že si školství s dětmi, které se nepřipojovaly k distanční výuce, neví rady už dlouhodobě. Jak s těmito dětmi pracovat do budoucna je tak výzva pro celé školství. 

Dalším tématem Interview Martina Kováře byla existence víceletých gymnázií. Problémem podle Michala Kaderky jsou ale rozdíly mezi jednotlivými školami. „Nám se tady vytvořil systém, kdy rodiče švindlují s trvalými bydlišti, aby se jim podařilo dostat na nějakou kvalitní spádovou školu… Víceletá gymnázia neprospívají školskému systému, protože odcházejí děti s těmi motivovanými rodiči někam jinam. Proto je nutné řešit tu kvalitu na všech školách,“ uvedl jako příklad finské školství, kde jsou nejnižší rozdíly mezi jednotlivými školami.  

Poslechněte si záznam celého Interview Martina Kováře s Michalem Kaderkou z Učitelské platformy.

Odebírat