Ranní host

Ředitel zpravodajství TV Nova Kamil Houska: Nejlepším nositelem informace je emoce

20. října 2021 13:26, David Rathous

Rádio Z

Televize Nova má za sebou nejrozsáhlejší volební vysílání v historii. „Šlo nám hodně o to ukázat, že to jsme schopni dělat. Protože ono to je technologicky i lidsky hodně náročné,“ vysvětluje ředitel zpravodajství Novy Kamil Houska. Přestože vysílání Novy nebylo o volebním víkendu nejsledovanější, je Houska podle svých slov s odvedenou prací velmi spokojený.
Největší sledovanost měla během volebního víkendu Česká televize. „Nám šlo ale o něco jiného – chceme hrát důležitou roli v takovém zpravodajství, jako je to volební. Běžně jsme nejsledovanější zpravodajství v zemi. Pokud jde ale o volby, tak lidé vždy upřednostňovali Českou televizi,“ říká Houska. Televizi Nova se o tomto volebním víkendu povedlo náskok České televize ve sledovanosti alespoň snížit. Zpravodajství Novy se usiluje o větší důraz na politiku už delší dobu. Také proto televize změnila své studio. „Televize Nova začala zhruba před pěti lety víc měnit zpravodajství. Dáváme více relevantních témat, politických témat. Pořád si ale zachováváme určitý prvek entertainmentu, protože to si myslíme že ke komerční televizi patří,“ vysvětluje Houska.

Struktura vysílání je ale podle něj dnes úplně jiná. Když před devatenácti lety na Nově začínal, bylo v celých Televizních novinách jedno až dvě politická témata. Dnes tvoří zhruba polovinu. Nova si klade za cíl být informačním zdrojem pro lidi. Udržet si pozici leadera je ale v dnešní době, kdy je informací všude nadbytek, obtížné, přiznává Houska. Před důrazem na zpravodajství přitom Housku někteří lidé zprvu odrazovali a varovali před poklesem sledovanosti. „Ono je to ale obráceně. V Letošním roce máme nejlepší sledovanost za posledních šest let. Naše zpravodajství sleduje mezi 38 a 42 procenty lidí každý večer,“ říká Houska, který byl ranním hostem Rádia Z. Ve studiu ho přivítala moderátorka Petra Květová Pšeničná. Na rozdíl od veřejnoprávních médií zastávají podle Housky komerční televize postoj, že nejlepším nositelem informace je emoce. „Když vás emočně zaujmeme, tak máme větší šanci, že informace ve vás zůstane,“ dodává Houska.

Poslechněte si rozhovor moderátorky Petry Květové Pšeničné s ředitelem zpravodajství Televize Nova Kamilem Houskou.

Odebírat